neděle 26. června 2016

Vepřová pečeně s omáčkou z fazolí mungo a kopru



                Přes týden mě zaujal jeden tip na koprovku z fazolí mungo, a tak jsem si řekla, že ji o víkendu vyzkouším. Měla jsem trochu obavy (i proto, že jsme pozvali babičku s dědou), ale tolik chvály jsem snad ještě neslyšela. Takže Eli Stránská z Vaříme malým dětem-děkuji moc! Zase jedno chutné jídlo, kde zamaskuji luštěniny.


8 porcí
3 hodiny

cca 1,5kg vepřové pečeně bez kosti
200g fazolí mungo
200g květáku
100g petržele kořen či pastňáku
40g jarní cibulky (bílá část)
2 cibule
40g másla
1PL řepkového oleje
700ml sladké smetany
40g kopru (dle chuti, záleží na kvalitě, já dala 4 hrsti)
růžová sůl
drcený kmín

        Maso důkladně osolíme a okmínujeme ze všech stran, vložíme do pekáče, do něhož jsme nakrájeli dvě očištěné cibule, podlijeme vodou, přikryjeme a pečeme na 200 stupňů 2 hodiny, poté sejmeme víko a ještě 30min dopečeme. 
        Fazole přes noc namočíme do vody. Druhý den vodu slijeme a fazole uvaříme v nové vodě doměkka, trvá to asi 60 minut. Květák a petržel očistíme a uvaříme na páře také doměkka. 
        Na másle s olejem krátce opečeme posekanou jarní cibulku, přidáme uvařený květák a petržel, orestujeme, přisypeme mungo fazole, vše osolíme a zalijeme smetanou. Přivedeme k varu a poté sejmeme z plamene a rozmixujeme. 
        Omáčku propasírujeme přes síto, dochutíme koprem a případně ještě dosolíme.
        Jako přílohu můžete zvolit třeba vařené brambory s máslem.