sobota 30. července 2016

Bezlepkové "Oreo" sušenky



                    Když na mě vykoukly na facebooku sušenky od Mirči Parkánové ála Oreo, musela jsem je vyzkoušet. Protože recept nebyl úplně bezlepkový, pokusila jsem se si ho upravit. Sice to chvíli trvalo, než jsem našla ten správný poměr surovin, aby se mi těsto nedrolilo, ale nakonec se krásně upekly. A jako všechno bez lepku, byly sušší. Naštěstí jim po slepení krém dodal na vlhkosti a zdravá verze oblíbených sušenek je na světě.

cca 30 slepených ks
60 min

110g pohankové mouky
110g hladké rýžové mouky
80g cizrnové mouky
200g změklého másla
2KL prášku do pečiva
5PL kakaa
1 vejce
90g sirupu (použila jsem 30g datlového, 30g agáve, 30g                                 javorového)

300g smetanového sýra v kostce (Lučina, Palouček apod...)
agáve sirup dle chuti

          Mouku smícháme s kypřícím práškem a kakaem a přidáme máslo, sirup a vejce. Zpracujeme těsto, které necháme v lednici odpočinout. 
          Na pomoučeném vále či silikonové podložce vyválíme plát o tloušťce asi 0,5cm. Vykrojíme kolečka a pomocí paličky na maso v nich vytvoříme vzor. 
          Pečeme na pečícím papíru při 180 stupních 10 minut.
          Zcela zchladlé sušenky lepíme k sobě krémem, který dostaneme vyšleháním sýru se sirupem. Netlačíme na sušenky, jsou křehké a snadno se lámou. 
          Hotové sušenky necháme nejlépe do druhého dne odležet v lednici.