neděle 12. února 2017

Slaný koláč "La Grande"



                   Ptáte se, proč La Grande? Povím Vám to. 
                  Jednu dobu (vlastně dvě, a to u obou těhotenství) jsem hodně ujížděla na pizze, která se jmenovala právě takto, a protože jsem se už delší dobu chystala na nějaký slaný koláč, ať nemám blog plný sladkých receptů, padl nápad inspirovat se touto mou "srdeční záležitostí". Nechtěla jsem se ale spokojit s klasickým těstem na pizzu či quiche, a tak vznikla bezlepková varianta, s jejímž výsledkem jsem nesmírně spokojená. 


8 porcí
60 minut

6 velkých uvařených brambor (560g)
1 hrnek bezlepkové mouky Nominal (190g)
1 malé vejce
špetka růžové himalájské soli
olej dle potřeby

125g sušené šunky
150g mraženého listového špenátu
100g strouhané mozzarelly
250ml smetany ke šlehání
3 malá vejce
růžová sůl dle potřeby 

            Uvařené brambory nastrouháme najemno.
            Smícháme je s moukou, solí a vejcem a vypracujeme těsto, které rukama natlačíme do vymazané či pečícím papírem vystlané koláčové formy (já mám průměr 29cm). Můžeme si pomoci tak, že si ruce namažeme trochou oleje, těsto nebude tolik lepit.
             Dno propícháme vidličkou a pečeme při 180 stupních 15 minut. 
             Na poloupečený korpus rozprostřeme rozmrazený špenát, přidáme šunku na kostičky, zalijeme smetanou s rozšlehanými vejci a celý povrch posypeme sýrem.
             Zapékáme ještě dalších 25 minut. 
             Před krájením necháme zchladnout.