neděle 16. dubna 2017

Tvarohový bezlepkový beránek



                      Jako každý rok jsem před svátky tvrdila, že letos nepeču, a jako každý rok jsem se nechala ukecat. Ale pod podmínkou, že si beránka upeču podle sebe. Trochu jsem se bála, aby bezlepková varianta chutnala i koledníkům, ale když mini verze zmizela ještě zatepla, nějak mě ty obavy přešly. :)

90minut


3 vejce
150g změklého másla
150g kokosového cukru
200g vaničkového tvarohu
250g bezlepkové mouky
1KL prášku do pečiva
1 bio citrón
špetka růžové himalájské soli

             Máslo vyšleháme spolu s cukrem a žloutky, přidáme tvaroh, šťávu a kůru z citrónu a mouku prosátou s práškem do pečiva.
             Do vzniklé husté směsi opatrně zapracujeme sníh ušlehaný z bílků a špetky soli.
             Formu vymažeme máslem a vysypeme (já použila pomleté bezlepkové piškoty). Do spodního dílu lžící rozprostřeme těsto a přiklopíme druhou částí. 
             Pečeme ve vyhřáté troubě na 160 stupňů zhruba 50 minut.

              * Těsto mi vyšlo na střední + malou formu beránka, takže určitě vystačí i na tu velkou.