středa 27. září 2017

Mrkváč



            Po hooodně dlouhé době se hlásím s receptem. 
              Důvodem mé nečinnosti byla jednak porucha pc, takže jsem sice něco kuchtila, ale protože jsem nemohla recepty hned publikovat, ani jsem neřešila jejich focení či sepisování. Do toho se přidalo zařizování ohledně práce, do které se pomalu ale jistě chystám, jídelníček na míru, podle kterého už skoro 2 měsíce vařím, léto a s ním pobyt venku až do soumraku, taky jsem si našla zálibu v jiných koníčcích (momentálně se chystám na výrobu domácího mýdla), a tak suma sumárum šel blog stranou.
               Do budoucna také nečekejte smršť nových nápadů, co vařit a péct, ale slibuji, že se pokusím občas něčím novým přispět.
               Dnes Vám nesu tip na super svačinku nebo snídani, ale klidně i zákusek po dobrém nedělním obědě.

6 porcí
forma 17cm
asi 30 minut

2 velká vejce
40g rozpuštěného másla
40g řepkového oleje
50g rozemleté sušené moruše
1-2 KL mleté skořice
1 velká mrkev nastrouhaná najemno
90g špaldové mouky (dala jsem celozrnnou)
1/2 prášku do pečiva
1 hrst sekaných vlašských ořechů
300g sýru Goldessa Balance (Lidl)
javorový sirup

          Vejce vyšleháme spolu s olejem, rozpuštěným zchladlým máslem, skořicí a moruší. 
          Do směsi pak ručně zapracujeme mouku prosátou s práškem do pečiva, mrkev a nakonec i ořechy.
          Naplníme formu vystlanou pečícím papírem a pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 20 min.
          Po vychladnutí zdobíme krémem. Já použila čerstvý sýr Goldessa Balance s kapkou javorového sirupu, ale výborný je i s tvarohem či ricottou.
          Ideální je dobře vychlazený.