pondělí 9. října 2017

Povidlové mrkvánky



                  Ve středu čekáme veganskou návštěvu, která projevila zájem o mrkvánky. Zapátrala jsem na internetu a vybrala recept podle Brýdové. A aby nebyla ostuda, zadělala jsem rovnou na zkušební várku. Děti mi tentokrát vehementně pomáhaly, takže když pominu moukou zasněženou kuchyň, bylo to téměř bez práce. Celý byt krásně voní a my si cpeme bříška touhle ještě teplou dobrotou. 


na 16 ks
60 minut

250g špaldové mouky + na podsyp
125g mrkve
125g kokosového oleje
1/2 prášku do pečiva
povidla
kokosový cukr na posyp

         Rozpustíme olej a rozmixujeme s očištěnou mrkví na hladké pyré. 
         Přidáme mouku prosátou s práškem do pečiva a vypracujeme vláčné těsto. 
         Dáme do lednice lehce ztuhnout (pozn. v originálním receptu je psáno max. 30 minut chladit, já měla v lednici hodinku a ještě by sneslo, takže jsem musela více podsypávat při vyválování).
         Těsto vyválíme na pomoučeném vále, vykrajujeme kolečka, která plníme vždy přibližně jednou kávovou lžičkou hustých (ideálně domácích) povidel, přehneme a okraje pořádně přimáčkneme. 
         Pečeme na pečícím papíru při 180 stupních dozlatova (mně to trvalo zhruba 20 minut).
         Ještě horké mrkvánky posypeme jemným kokosovým cukrem.

* Originílní recept zde: http://www.brydova.cz/2015/10/04/mrkvanky/