úterý 16. února 2016

Babiččina kvasnicová polévka



            Když jsem studovala, "utíkala" jsem na víkendy za babičkou, kde jsem měla klid a zázemí na učení. Každý pátek mě tam čekala tato výborná polévka a já pokaždé snědla skoro celý hrnec. Mojí rodině taky zachutnala a za to jsem moc vděčná. Vždyť je díky kvasnicím plná vit. B a hlavně je rychle připravená.

4porce
30min

200g mrkve
1l vývaru
1 kostka droždí
50g cibule
2 stroužky česneku
hrst petrželky
2KL majoránky
1 vejce
70g polohrubé kukuřičné mouky
růžová sůl
ghí (přepuštěné máslo)

Mrkev nakrájíme na kolečka a na přepuštěném másle 5min restujeme, než pustí barvu. Zalijeme vývarem, osolíme, přidáme petrželku a vaříme do změknutí asi 20min.
Mezitím oloupeme cibuli, nakrájíme ji nadrobno a necháme zezlátnout na trošce ghí. Přidáme rozdrobené kvasnice a 3min mícháme. Sejmeme z plamene, ochutíme prolisovaným česnekem, solí, majoránkou a počkáme, než směs zchladne. Poté přidáme vejce a mouku a vytvoříme hustší těstíčko.
Do vroucí polévky tvoříme nočky pomocí struhadla nebo cedníku na halušky. Už jen minutu povaříme a můžeme podávat.
         * Pokud neřešíte bezlepkovou dietu, můžete nočky zahustit strouhankou.