sobota 20. února 2016

Koláč z červené řepy s tvarohovým krémem



Tento koláč jsem pekla podle alba skupiny Vaříme malým dětem. Téma bylo červená řepa a řepové brownies. Protože je v něm receptů hned několik, upravila jsem si ho podle ingrediencí ve špajzu a aby ho mohl i náš prcek. Takže děkuji holky za inspiraci!

8 porcí
60min

300g hladké mouky
400g vařené červené řepy
150g sladěnky
2 vrchovaté KL sody
160ml mléka
60ml oleje
2KL vinného octa
3KL mleté skořice
40g karobu
špetka soli
špetka mletého badyánu

250g polotučného tvarohu
200g zakysané smetany
1 vrchovatá PL kokosového cukru
domácí meruňková marmeláda

Uvařenou a oloupanou řepu jsem umixovala s mlékem, olejem, octem a sladěnkou dohladka. Zvlášť jsem smíchala mouku, sůl, skořici, badyán, karob a sodu. 
Obě směsi jsem zamíchala dohromady a pekla ve vymazané a vysypané dortové formě při 180 stupních asi 40min. 
Po vychladnutí jsem povrch namazala marmeládou a navrstvila tvarohový krém. Ten si připravíte vyšleháním tvarohu, zakysané smetany a kokosového cukru (kokosového cukru). Necháme vychladnout v lednici a podáváme.