pátek 19. února 2016

Krémová rybí polévka s bulgurovými knedlíčky



              Rybí polévku nevařím ani na Štědrý den, ale malý byl nemocný a potřebovala jsem do něj dostat nějaké jídlo. Preferoval polévky a jelikož byl pátek a s tím spojená ryba, nakonec jsem si ji uvařila.

3 porce
45min

200g bílé ryby
1 petržel
1 mrkev
hrst pórku
1PL másla
250ml smetany na šlehání
drcený kmín
sůl

Zeleninu jsem očistila a nakrájela na větší kusy. Na másle jsem ji osmahla, přidala jsem rybu, kmín, opět chvíli zarestovala, zalila cca 500ml vody a vařila do změknutí. Poté jsem přilila smetanu, vše rozmixovala dohladka a dochutila solí.

Na knedlíčky

12ks
15min (bez vaření bulguru)

50g bulguru v suchém stavu
50g kukuřičné krupice
1 vejce
1KL sušeného česneku
1KL soli
1PL sušené petrželky (čerstvá došla)

Bulgur uvaříme podle návodu doměkka, Vychladlý smícháme s krupicí, kořením a vejcem. Tvarujeme knedlíčky, které vaříme na páře cca 10min.