pátek 19. února 2016

 Dýňovo-mangové cupcakes s meruňkovou čepicí



Náš Matýsek jde poprvé na karneval. To si žádá něco speciálního. Rozhodla jsem se pro své první cupcakes a protože je čím dál více dětí s alergií na lepek nebo mléko, poprvé jsem pekla z bezlepkové mouky a bez laktózy. Vypadalo to na pořádné fiasko, ale moji dva hlavní ochutnávači málem nenechali ostatním dětem. 


14ks
30min příprava pyré+10min příprava+15min pečení

300g pyré (150g dýně, 150g mango)
200g jáhlové mouky
100g pohankové mouky
2 vejce
80g rostlinného másla
1KL sody
1KL prášku do pečiva
2KL skořice
2PL javorového sirupu
2PL domácí meruňkové marmelády

200g meruňkového šmakouna
50g čistého šmakouna
100g meruňkové přesnídávky
50ml rýžové smetany

Dýni jsem oloupala a pekla na pečícím papíru při 180st asi 30min dozlatova. Po opečení jsem k ní přidala čerstvé mango a vše umixovala na pyré. K vychladlému pyré jsem přidala 2 celá vejce, javorový sirup a rozpuštěné vychladlé máslo.
Zvlášť jsem prosela obě mouky s práškem do pečiva, sodou a skořicí a poté obě směsi smíchala dohromady.
Plech na muffiny jsem vystlala papírovými košíčky, které jsem plnila do ¾. Pekla jsem na 180st 15min.
Na krém jsem dohladka umixovala všechny ingredience.
Po vychladnutí jsem každý cupcake rozkrojila, lehce potřela marmeládou a ozdobila krémem.