čtvrtek 24. března 2016

Špenátová polévka se špagetovým hnízdem



          Dnes máme zelený čtvrtek a tradičně vařím špenát. Ale malý je nemocný, tak jsem zvolila polévku, aby doplnil tekutiny. A když už máme ty Velikonoce, trochu té atmosféry jsem vnesla i do vaření v podobě hnízda ze špaget.

4 porce
40min

450g mraženého listového špenátu
2 stroužky česneku
1PL ghí (přepuštěné máslo)
1l vody
250ml rýžové smetany
2PL hrašky
špetka růžové soli
50g kukuřičných špaget
4 vejce

         V hrnci jsem rozpustila máslo, přidala povolený špenát a prolisovaný česnek, krátce osmahla a zalila vroucí vodou. Ve smetaně jsem rozmíchala hrašku a vlila ji do polévky. Za občasného míchání jsem vařila 20min. Nakonec jsem polévku osolila a rozmixovala dohladka.
         Během vaření polévky jsem si připravila hnízda. Špagety jsem uvařila podle návodu na obalu a ještě horké stočila do silikonových formiček na muffiny do tvaru hnízd. Po zchladnutí jsem doprostřed každého z nich vyklepla vajíčko a zapekla jsem v troubě při 180st asi 10min.