čtvrtek 16. února 2017

Puding s chutí karamelu



              Ondrášek má delší dobu problémy se zažíváním, a protože už jsme s paní doktorkou bezradné, doporučila nám omezit mléčné výrobky, aby se střevní trakt mohl dát do kupy. Tak vaříme z vody. Vlastně ne tak docela.  
              Nečekejte to nic světoborného, prostě puding z rostlinného mléka, ale velice mile mě překvapila ta karamelová chuť, pravděpodobně způsobená kokosovým cukrem. A baští to kupodivu celá rodinka. 


3 porce
20 minut

200ml rýžovo-mandlového mléka (Tesco)
70g strouhaného kokosu 
1 vanilkový puding
2-3PL kokosového cukru
strouhaná čokoláda na ozdobu

          Protože jsem doma měla jen zbytek rýžovo-mandlového mléka, připravila jsem rychle ještě domácí kokosové mléko. 
          Kokos jsem dala do mixéru, dolila přibližně 300ml vody a mixovala asi 3 minuty. Nechala jsem stát 5 minut a pak opět promixovala. 
          Přes plátýnko jsem mléko přecedila a doplnila k rýžovo-mandlovému. (Pokud je třeba, dolijte vodou, potřebujeme dohromady 500ml výsledné tekutiny, ve které puding uvaříme.)

           Ve 1/3 mléka jsem rozmíchala vanilkový puding, zbylé mléko jsem spolu s kokosovým cukrem přivedla k varu. 
           Za stálého míchání jsem do vroucího mléka nalila rozpuštěný prášek a povařila 2 minuty. 
           Horké jsem nalila do skleniček a nechala ztuhnout, poté se puding chladil ještě přes noc v lednici.

           Skleničku s pudingem jsem chvíli nahřála v horké vodě, přiklopila talířkem, obrátila a nakonec třesoucí se kopeček posypala nastrouhanou čokoládou.

            * Pokud máte doma jiné rostlinné mléko, klidně ho použijte.