středa 19. dubna 2017

Antibakteriální pleťová voda s hřebíčkem



                 Ok, je na čase přiznat, že jsem se stala závislou. Domácí výroba eko drogerie a kosmetiky mě opravdu chytla. 


          V podstatě se pohybuji také v kuchyni, vařím, míchám, používám bylinky, voní to, určitě něco i chutná (např. růžový hydrolát se prý přidává i do sladkých dezertů).
          Dnes jsem udělala radost i sobě a to v podobě pleťové vody.
          Už už jsem chtěla objednat růžovou vodu, ale pak jsem narazila na youtube na tento recept. 
          Všechny ingredience jsem měla doma, příprava je easy a o účincích hřebíčku jsme se učili už na škole (dezinfikuje a znecitlivuje), med zase vyživuje a má hojivé účinky. 
          Takže dnes večer mě čeká první velké testování. A pokud se ukáže, že na mou citlivou smíšenou pleť je tato "pleťovka" příliš dráždivá, fakt mi to nezruinuje peněženku. :)


200ml vody
10ks hřebíčku
1KL medu (nemusí být, pozor na alergii)
pár kapek obličejového oleje 

           Vodu s hřebíčkem přivedeme k varu a pod poklicí vaříme 5-10 minut. 
           Přidáme med a olej, promícháme a přikryté necháme vychladnout (můžete nechat klidně přes noc, aby se hřebíček maximálně vyluhoval). 
           Scedíme a slijeme do lahvičky, nejlépe tmavé, skladujeme v lednici a spotřebujeme nejdéle do 2 týdnů. 

           * Použila jsem kokosový olej, což byla chyba, protože po zchladnutí se mi srazil na hladině, takže příště raději kapku jojoby nebo jiného oleje.
              Ještě je možné přidat pár kapek tea tree oleje, který je výborný na problematickou pleť.

           ** Pleť je po aplikaci krásně čistá, neleskne se, je tonizovaná. A jelikož jsem nezčervenala, je vhodná i pro majitelky citlivé pleti. :)

Originální recept máte zde:
https://www.youtube.com/watch?v=BmIOuOSrUPk&t=266s