úterý 2. května 2017

Fazolačka trochu jinak



                   Kvůli přetrvávajícím zdravotním problémům u obou prťat jsem nakonec přistoupila na protikvasinkovou dietu. Řeknu Vám, je to bída. Nemůžete skoro nic. A teď vařte pro ty mlsné jazýčky...
                   Matýsek pořád chodí do školky, ale jídlo si nosí své a obědvá až doma. Dnes na mě už ode dveří křičel, že děti mají tu dobrou fazolkovou polívečku a že ji chce taky. Tak jsem mu ji slíbila k večeři.  Háček byl v tom, že v dietě nesmíte kořenovou zeleninu, zahušťovat moukou (nejlépe ani alternativní), ani používat mléčné výrobky. Naopak je vhodné vše ze zelené zeleniny a maso. 
                   Když jsem Matymu předkládala svůj výtvor, čekala jsem jeden z jeho ksichtíků a hlášku: ,, Maminko, mě už bolí bříško", ale nekonalo se. A ještě si přidal!!! :)


4-6 porcí
60 minut bez máčení fazolí

200g velkých strakatých fazolí
1 menší cuketa
1 hrst dýně
1 svazek jarní cibulky
3 bobkové listy
6 kuliček nového koření
1PL hrašky na obalování
česnek
majoránka
saturejka
růžová himalájská sůl
200g šunky nejvyšší kvality

           Fazole namočte nejlépe den dopředu do vody (já to bohužel nestihla, takže jsem se trápila, než změkly). 
           Vodu slijte, nalijte novou, přidejte saturejku a vařte doměkka. Mělo by to trvat kolem 30 minut.
           Na oleji osmahněte nasekanou bílou část jarní cibulky. Přidejte na kostky pokrájenou cuketu i se slupkou a dýni. Krátce restujte. 
            Zeleninu zalijte 1,5l vody, v sítku či gáze přidejte bobkový list a nové koření. Vařte cca 10 minut. 
            Vyjměte koření, přidejte hrašku rozmíchanou v trošce studené vody, rozmixujte a znovu povařte 15-20 minut. 
            Polévku ochuťte utřeným česnekem, solí a majoránkou dle chuti a vsypte do ní uvařené a scezené fazole. 
            Na talíři dozdobte šunkou, kterou můžete ještě nasucho opražit na pánvi, pokud už neumíráte hlady.