pondělí 11. prosince 2017

Nejen vánoční koulování



              Každý rok slyším už od listopadu totéž: ,,Prosím tě, letos tolik nepeč, stačí trochu cukroví."
              Letos jsem tedy slevila a na našem stole bude devět druhů cukroví. 
              Žitné perníčky už jsou nazdobené a úspěšně schované ve spíži, linecké, ořechová a čokoládová kolečka odpočívají na balkóně, úlky čekají na naplnění a včera jsem se pustila do kuliček.
             Kluci se můžou těšit na nové kokosové, medovníčkové a ála ferrero rocher a na oblíbené datlovo-arašídové, které mi loni při focení málem všechny snědli.
             Které vyzkoušíte vy?

Kokosové:
- vznikly opět jako variace na Rej sušenky, tedy část mouky z receptu jsem nahradila kokosem (cca 40g kokosu na 60g mouky), vynechala prášek do pečiva a kuličky obalila ve strouhaném kokosu před i po upečení


Medovníčkové:
- originální recept pochází ze stránek mimibazar
- vzhledem ke složení krému, jsem se snažila odlehčit alespoň těsto

na 50 kuliček:
250g špaldové celozrnné mouky
80g mleté sušené moruše
30g rozpuštěného kokosového oleje
1 vejce
1KL sody
2PL medu

125g másla
1/2 plechovky salka (použila jsem vlašský ořech)

            Suroviny na těsto smícháme, rozetřeme na plech a pečeme při 180 stupních zhruba 10-15 minut dozlatova.
            Po vychladnutí těsto nameleme, 1/4 odložíme bokem a ke zbytku přidáme vyšlehaní máslo se salkem.
            Z hmoty tvoříme kuličky, které obalíme ve zbylé drti. Vychladíme.               
    * https://www.mimibazar.cz/recept/159954/medovnikove-kulicky

Ferrero rocher:
- jsem ukoulela podle receptu z blogu cukrfree a hned po ochutnání jsem se stala závislou
- stévii jsem nahradila mletým kokosovým cukrem a na obalování jsem použila klasickou hořkou vysokoprocentní čokoládu
- kuličky mají jedinou nevýhodu, kvůli obsahu kokosového oleje při pokojové teplotě měknou, takže je servírujte rovnou z lednice, případně olej zaměňte za máslo

* https://cukrfree.cz/ferrero-rocher/

Arašídovo-datlové:
- najdete v sekci cukroví