sobota 25. dubna 2020

Veganská cizrna na smetaně


        Po hodně dlouhé době se hlásím s novým příspěvkem. Situace mě ,,uvěznila" doma s dětmi a zhruba měsíci domácí karantény přišla řada a chuť na blog. 
        Nečekejte smršť receptů, ale třeba se tu občas něco objeví ;).
        Manžel mě poprosil, zda bychom jedenkrát týdně nezkusili jíst vegansky. A tak jsem se rozhodla mu vyhovět a zkusit to. 
        Pro začátek jsem vsadila na cizrnu a po tomto obědě se jen zaprášilo. Ani děti neohrnovaly nos.


4 porce
30 minut

600g vařené cizrny
1 velká nebo 2 malé cibule
1 PL sladké mleté papriky
200ml mandlové smetany
2 PL řepkového oleje
zeleninový vývar dle potřeby
sůl, pepř

       V hrnci na oleji opečeme dozlatova nadrobno nakrájenou cibuli. Zasypeme paprikou a za stálého míchání restujeme asi půl minuty.
       Přilijeme smetanu, osolíme, opepříme a vsypeme scezenou vařenou cizrnu. Já kupuji ve skle v Lidlu (pevný podíl 400g na sklenici).
       Podlijeme trochou zeleninového vývaru (nebo vodou) a za občasného míchání povaříme asi 10 minut, až je cizrna měkká podle naší chuti.
       Před koncem vaření párkrát vjedeme do směsi ponorným mixérem, čímž vše zahustíme.
       Pak už stačí jen případně dochutit solí či pepřem nebo naředit vývarem do požadované konzistence.
      Jako přílohu jsem zvolila quinou a ozdobila jsem na talíři čerstvou řeřichou.

*    Místo mandlové smetany použijte jakoukoliv oblíbenou rostlinou smetanu.
**  Tekutinu z vařené cizrny nevylévejte. Udělejte si z ní třeba úžasnou čokoládovou pěnu.
      (recept najdete na blogu).