neděle 26. dubna 2020

Veganské jablečné řezy



        Dostala jsem chuť na jablíčkový piškotový dort (určitě znáte, je i na blogu), a když už doma zkoušíme to alternativní stravování, připravila jsem ho ve vegan verzi.
        Zbytky odkrojeného piškotu měly u kluků snad větší úspěch než celé řezy, takže jsem ho nepekla naposledy.


250g špaldové hladké mouky
100g erytritolu
1 prášek do pečiva
250ml vody (popř. rostlinného mléka)
6PL řepkového oleje
2KL vanilkového extraktu
špetka soli

800g nakrájených oloupaných jablek
250ml jablečného džusu
2 vanilkové pudingy v prášku
2KL mleté skořice

       Troubu předehřejeme na 180 stupňů a mezitím si smícháme všechny suroviny na piškot. Vznikne hladké těsto, které nalijeme do vymazané a vysypané formy (já použila formu 20x20cm) a pečeme zhruba 20 minut (propečení zkoušíme špejlí).
       Po vychladnutí prokrojíme na dva pláty.
       Jablka podlijeme trochou vody a dusíme doměkka. Rozmixujeme je ponorným mixérem a do horké směsi nalijeme pudingy rozmíchané v džusu. Krátce povaříme a pak už jen vrstvíme (piškot, jablečnou směs, piškot a končíme jablky).
       Řezy před servírováním dáme pořádně vychladit do lednice (ideálně přes noc).

*     Erytritol je přírodní alternativa cukru, klidně oslaďte tím, co doma používáte vy. Jablečnou směs jsem nedoslazovala, nebylo třeba.
**   Piškot je ještě lepší, pokud část mouky (cca 30g) nahradíte vanilkovým proteinem. Já použila syrovátkový, ale existují i vegan verze. Navíc navýšíte poměr bílkovin.
***  Inspirace zde: https://www.igurmet.cz/recepty/sladke/kolace-kolacky/piskot-bez-vajec-4047/