čtvrtek 18. února 2016

Borůvkový raw dortík



Nedávno jsem se rozhodla posunout svou snahu o zdravé stravování ještě o kousek dál, a jelikož se snažíme být sugar free, upatlala jsem si svůj první raw dezert. Nemohla jsem se dneska dočkat, až ho ochutnám a i když jsem se trošičku prala s krájením, je to velká mňamka.

8 porcí
40min bez chlazení

1,5 šálku mletých ovesných vloček
200g sušených datlí namočených přes noc
2 zralé banány
100g mandlí namočených přes noc
1 šálek borůvek
3PL chia semínek

Na korpus jsem umixovala namočené vymačkané datle a vločky. Měla by vzniknout lepivá hmota, pokud se drolí, lze přidat pár kapek vody. Tu jsem namačkala do formy, kterou jsem si vyložila pečícím papírem. Dala jsem vychladit na cca 30min do lednice.
Mezitím jsem umixovala zbylé ingredience na krém a ten jsem pak navrstvila na ztuhlý korpus. Opět jsem dala chladit, tentokrát přes noc.
Dozdobila jsem banánem a opatrně krájela ostrým nožem namočeným v horké vodě.
Dortík je dostatečně sladký, pokud by někomu nestačilo, stačí přidat trochu nějakého sirupu, třeba datlový apod.
* Pokud máte problém s krájením, lze dát dort na chvíli do mrazničky, nakrájet a před podáváním nechat povolit.