pátek 19. února 2016

Omáčka z červené čočky s quinoa noky



Dostala jsem od kamarádky červenou čočku a quinou, se kterou jsem se ještě nesetkala. Takže naše pondělí opět pod heslem POPRVÉ. 

4 porce
50min

50g cibule
50g mrkve
50g petržele
50g celeru
120g červené čočky
2PL oleje
2PL rajského protlaku
500ml zeleninového vývaru
200ml rýžové smetany
sůl
saturejka
drcený kmín
sušený česnek

Na oleji jsem nechala zezlátnout pokrájenou cibuli a nastrouhanou zeleninu, přisypala jsem čočku a ještě 3min opékala.
Poté jsem přidala koření, protlak a zalila vývarem. Dusila jsem, dokud se tekutina neodpařila. Nakonec jsem vmíchala smetanu a vše rozmixovala.

25ks noků

70g quinoi
2 žloutky
100g jáhlové mouky
60g kukuřičné hrubé mouky
sůl

Quinou jsem uvařila podle návodu, do vychladlé přidala žloutky, sůl a obě mouky. Směs jsem nechala asi 5-10min odpočinout, trochu zhoustne. Kávovou lžičkou jsem pak vhazovala noky do vroucí osolené vody. Po vyplavání jsem ještě asi 2min vařila.