pondělí 22. února 2016

Hovězí steak s pepřovou omáčkou




        Steaky zbožňuje snad každý, ale moc je neděláme. Jelikož jsme konečně byli na víkend doma, dopřáli jsme si kromě úklidu i tuto lahůdku.

 3 porce
15min bez marinování

3 hovězí steaky (na výšku cca 1-1,5cm)
1PL čtyřbarevného pepře
1-2PL oleje
růžová sůl
250ml smetany ke šlehání
3 velké brambory
2 malé kedlubny
2KL ghí

Steaky rukou lehce naklepeme, potřeme olejem a posypeme polovinou drceného pepře. Necháme mimo lednici marinovat.
Na rozpálené pánvi pečeme podle toho, jaký stupeň propečení preferujeme. My máme rádi medium, takže jsem dělala 3min z každé strany a poté nechala na teplém talíři zakryté odpočinout asi 5-10min.
Do výpeku jsem nalila smetanu, přisypala zbytek pepře, lehce osolila a zredukovala.
Jako přílohu jsem zvolila bramborovo-kedlubnové pyré. To jsem připravila uvařením brambor a kedlubny v osolené vodě doměkka. Zeleninu jsem slila, přidala ghí a sůl a vyšlehala dohladka.