středa 17. února 2016

Hráškový krém s kokosovým mlékem



       I když na Štědrý den dodržujeme hodně tradic a kapr nesmí chybět, rybí polévka se moc nechytla, a tak už několik let vařím hráškový krém se sýrovými měšci. Manžel tuto polévku zbožňuje, a když mě dnes poprosil, jestli bych ji neuvařila k obědu, řekla jsem si, proč ne. Je rychlá, chutná a stejně si ji na Vánoce nedám kvůli kojení . 
       Pro něj a Matýska jsem udělala klasiku se sladkou smetanou. A jelikož těhotenské chutě všechny jistě dobře znáte, mně tato kombinace dnes nestačila, a tak jsem si pro sebe uvařila variantu s kokosovým mlékem a ženy, je to pecka. Pokud máte rádi nevšední a nové chutě, určitě vyzkoušejte.

4 porce
20min

450g mraženého hrášku
1 plechovka 200ml kokosového mléka
4 stroužky česneku
růžová sůl
cca 500ml vody nebo vývaru

        Hrášek zalijeme vodou jen tak, aby byl sotva ponořený a uvaříme doměkka. Trvá to asi 10min. Slijeme si bokem cca 1/2 tekutiny, dodáme kokosové mléko, prolisovaný česnek a vše rozmixujeme. Konzistenci případně doladíme odlitou tekutinou. Podle chuti dosolíme. Servírujeme s opečenou houskou nebo různými knedlíčky. Mně zbyl ze včera polentový knedlík, tak jsem si pohrála s vykrajováním. 
* Pokud preferujete méně exotické chutě, použijte místo kokosového mléka sladkou smetanu.