úterý 23. února 2016

Jáhelník



                  Občas se nedaří každému, takže když se mi dnes první dva jáhlové knedlíčky doslova rozpadly před očima, rozhodla jsem se, že zbytek jáhel nevyhodím (i když jsem měla sto chutí to udělat), ale upeču na zítra snídani. 

8-12 porcí
90min

200g jáhel
3 vejce
250g polotučného tvarohu ve vaničce
8PL datlového sirupu
1PL mleté skořice
1 velké oloupané a nastrouhané jablko
100g plátků mandlí 
špetka růžové soli

           Jáhly jsem dvakrát spařila horkou vodou a uvařila podle návodu na obalu ve vodě se špetkou soli.
           K vychladlým jsem přimíchala zbylé ingredience a těsto nalila do vymazané a vysypané dortové formy. Pekla jsem při 180st cca 60min.
           Jáhelník jsem nechala vychladnout a protože jsem potřebovala obalit nervy, hned jsem si jeden kousek dala. A s pořádnou porcí domácího ostružinového sirupu.
          *Pokud povrch během pečení hodně hnědne, přikryjte  jáhelník alobalem a dopečte