sobota 20. února 2016

Luštěninové karbanátky s kapustou



U nás se marodí, nicméně jsem se rozhodla svůj plánovaný souboj s kapustou uskutečnit. Když jsem tuhle krásně zelenou potvůrku uviděla v obchodě, uvědomila jsem si, že můj skoro 18m prcek ji ještě neochutnal (!!!), a tak jsem ji prostě musela koupit. Až doma mi došlo, že kromě klasiky (dušené), jsem ji nikdy jinak nejedla, natož vařila. A že není zrovna mým favoritem mezi zeleninou. Zrodily se tyto karbanátky a Matymu kupodivu tak šmakovalo, že snědl celou porci.
12ks

350g uvařených bílých fazolí
200g kapusty nahrubo krájené
4PL hrašky
4 stroužky česneku
sůl
pepř
saturejka
drcený kmín
mletá sladká paprika
3PL oleje

Kapustu vaříme ve vodě (popř. v páře) cca 10-15min, slijeme a zchladíme studenou vodou. Spolu s uvařenými bílými fazolemi pomeleme, směs dochutíme prolisovaným česnekem, okořeníme a zahustíme hraškou.
Tvarujeme karbanátky, které buď smažíme na oleji, nebo pečeme na pečícím papíru zakapané olejem dozlatova.
Podáváme třeba s maštěnými bramborami a salátem z mrkve a jablíčka.