čtvrtek 18. února 2016

Tradiční novoroční vepřové a čočka netradičně



        Letos se mi smažit řízky vážně nechtělo a dělat čočkovou polévku už vůbec ne. Navíc kvůli kojení bych se jí měla obloukem vyhýbat. Ale tradice je tradice, tak jsem zvolila schůdnější variantu. 

3 porce
35min

400g mletého masa mix
2 menší cibule
sůl
mletá sladká paprika
drcený kmín
olej
250g červené čočky
2 mrkve
1 petržel
hrst saturejky
2PL másla

Nejprve jsem si dala vařit vodu se saturejkou a během toho si očistila a nastrouhala nahrubo zeleninu, pokrájela cibuli. Do vroucí vody s bylinkou jsem dala čočku a na oleji zpěnila 1 cibulku a kořenovou zeleninu.          
Mezitím jsem si z masa, druhé najemno pokrájené cibule a koření umíchala směs na karbanátky. Ty jsem smažila na oleji (lze je péct i v troubě). 
V průběhu smažení jsem si dodělala přílohu-tedy slila čočku a promíchala se zeleninou, dosolila a zjemnila máslem.