čtvrtek 18. února 2016

Treska s kurkumou, špenátová polenta, teplý rajčátkový salát



           Rybu se snažím řadit do jídelníčku aspoň 1x týdně. Ale protože tomu našemu expertovi moc "nevoní", vymýšlím všelijaké kombinace. Díky špenátové polentě mi tentokrát snědl celou porci.

2 porce
30min

2 porce tresky 
1KL kurkumy
1KL drceného sušeného česneku
1 šálek 150ml kukuřičné krupice
1 šálek povoleného špenátového protlaku
2 šálky vody nebo zeleninového vývaru
2PL másla
1PL oleje
250g cherry rajčátek
hrst čerstvé bazalky
růžová sůl

     Tresku jsem ze všech stran poprášila kurkumou, posypala česnekem a osolila. Pekla jsem na pečícím papíru potřeném olejem při 180st 15min a před koncem jsem na ni položila kousek másla.
     Na polentu jsme přivedla k varu vývar, přidala špenát a krupici a za stálého míchání vařila asi 2min. Ještě horkou kaši jsem nandala to formiček vypláchnutých studenou vodou a nechala ztuhnout.
     Polovinu rajčátek jsem nakrájela na kostičky a na másle rychle ohřála. Druhou půlku jsem spolu s bazalkou a špetkou soli rozmixovala a nechala v kastrůlku zredukovat.