středa 17. února 2016

Tvarohový makovník s višňovým nádechem



           Když jsem se dozvěděla v osm hodin večer, že druhý den přijde návštěva, chvíli jsem koketovala s myšlenkou, že nechám muže něco koupit. Ale pak ve mně zvítězilo mé "kuchtící" já, a tak jsem prohledala zásoby a upekla makovník. Ráno mě na lince čekala už jen jeho půlka a lístek: Došlo mlíko! 

12 porcí
30min

200g mletého máku
250g polotučného tvarohu ve vaničce
180g špaldové mouky
100g třtinového cukru
100g rozpuštěného másla+na vymazání formy
1 velké vejce
1 prášek do pečiva
2PL domácího višňového džemu
špetička soli
krupice na vysypání formy
* mléko na případné naředění těsta, záleží na tvarohu

       Postup je velice jednoduchý. Nejprve smícháme zvlášť sypké a zvlášť tekuté ingredience a pak vše dohromady až vznikne hodně husté těsto (hustota je dána velikostí vejce, tvarohem, který dejte včetně vysrážené syrovátky, a rozpuštěným máslem, pokud se Vám zdá těsto příliš husté, můžete přidat trošičku mléka). Pečeme ve vymazané a vysypané formě při 170st cca 20min.