čtvrtek 18. února 2016

Vařené hovězí s omáčkou z kořenové zeleniny



                       Naše verze "svíčkové".

4 porce
3hod

500g hovězího masa (očištěná plec nebo kýta)
2 velké mrkve
1 velká petržel
1/4 velkké hlavičky celeru
1 střední cibule
2PL řepkového oleje
2 bobk. listy
10 kuliček pepře
5 kuliček nového koření
voda
sůl nebo citron. šťáva
cca 150ml smetany ke šlehání
100ml jogurtu
400g těstovin (použila jsem kopřivové vrtulky)
* pro sladší chuť klidně přidejte 1PL sladidla (agave sirup, či obilné slady apod.)

           Maso jsem vložila do vroucí vody s divokým kořením (bobkový list, celý pepř, nové koření) a vařila doměkka (cca 2,5-3hod). Solím až po uvaření.
           Zeleninu jsem pokrájela na kostky a lehce orestovala na oleji, podlila jsem vývarem z masa tak, aby byla sotva ponořená a pod pokličkou vařila do změknutí (trvá to podle velikosti kostek 10-15min). Poté jsem vše rozmixovala, zjemnila šlehačkou, osolila a okyselila jogurtem (nedoslazuji, chutná nám tak).
           Servírujeme třeba s těstovinami.