čtvrtek 18. února 2016

Zeleninová rajská s plněnou paprikou 

a polentovým knedlíkem



              Další klasika v odlehčené verzi. U našeho juniora velmi oblíbená.

Na cca 1,5l omáčky:

1 petržel
2 mrkve
4 stonky řapíkatého celeru
1/2 cibule
1kg rajčat
2PL másla 
1PL oleje
3 bobkové listy
10ks nového koření
10ks celého pepře
5 hřebíčků
1ks celé skořice
3PL pšeničného sirupu
sůl
100ml smetany na šlehání (nemusí být)

        Do hrnce jsem dala rozpustit máslo s olejem (máslo se díky trošce oleje nepřepaluje).
Zeleninu jsem si očistila a nakrájela na kostky. Osmahla jsem nejprve cibulku, pak mrkev, petržel a celer, zarestovala, přidala rajčata na kostky a v sítku na čaj koření. Podlila jsem cca 1 sklenicí horké vody a dusila asi 45min. 
Nakonec jsem vyndala sítko s kořením, vše rozmixovala, dochutila solí a sirupem (pšeničný je méně sladký, proto 3PL, ale je to o chuti každého) a zředila smetanou.

Polentový knedlík 2 válečky á 20cm:

200g instantní polenty
500ml mléka
500ml vody
2PL másla
1-2KL soli
hrst petrželové natě

         Vodu s mlékem, máslem a petrželkou jsem osolila a přivedla k varu. Za stálého míchání jsem přisypávala polentu a vařila 3minuty. Hotovou hustou kaši jsem nechala lehce zchladnout a poté jsem ji dala na potravinářskou fólii a zavinula do knedlíku. Nechala jsem přes noc uležet v lednici.

Plněné papriky 5ks:

5 bílých paprik
cca 600g vepřového libového masa
4 stroužky prolisovaného česneku
1/2 cibule
majoránka
mletá paprika
sůl
drcený kmín

          Maso jsem si pomlela a dochutila česnekem, opečenou cibulkou a kořením. Směs jsem napěchovala do očištěných paprik (vršky jsem nevyhazovala, ale zase přiklopila zpět). Plněné papriky jsem přendala do pekáče, podlila vodou a pekla zakryté při 200 stupních cca 1 hodinu.