čtvrtek 18. února 2016

Zeleninová rýže s kuřecím masem



Určitě to máme všechny stejně: když je nemocné dítě, udělaly bychom cokoliv, aby bylo zase zdravé a aby byl doma zase "klid a řád". Náš junior má od pondělí střevní problémy a já už třetí den řeším (mezi milionem přebalování a praní), co zase uvařit. Z výčtu "správných dietních" surovin se mi chce už brečet.
Nicméně jsem dnes uklohnila toto "obyčejné" jídlo, a ač jsem si myslela, že už mi cokoliv s mrkví hodí na hlavu, neskutečně se nacpal a já taky.


3 porce
45min

2ks větších kuřecích prsou
1 mrkev
1 petržel
½ kedlubny
½ cibule
mletá sladká paprika
drcený kmín
bazalka
růžová sůl
olej
1 sklenice 200ml rýže
2-3 sklenice vody

Maso zlehka okořeníme paprikou, solí a bazalkou, vložíme do pekáčku a podlijeme vodou. Pečeme při 200stupních 30-40min podle tloušťky masa.
Na lžíci oleje zpěníme spařenou a nadrobno pokrájenou cibulku, přidáme očištěnou a nahrubou postrouhanou mrkev, petržel a kedlubnu. Zarestujeme, přisypeme propláchnutou rýži, okořeníme solí a kmínem a podlijeme vodou, aby se směs dusila. Za občasného míchání a případného podlévání vaříme do polozměknutí a vypaření tekutiny (cca 10-15min), poté necháme dojít pod pokličkou (cca 10-15min).