neděle 27. března 2016

Barčin jahodový koláč



               Zítra přijdou na oběd babička s dědou. A to jsou nároční strávníci. Takže to chtělo něco opravdu osvědčeného. A co jiného, než křehký špaldový jahodový koláč od Barči, který strhl vlnu pečení a dostal 12 bodů z 10. 
               Konečně nadešla ta správná chvíle a já se pustila do přípravy koláče. Jenže jak si tak dosypávám mouku z nového pytlíku, koukám, že držím v ruce žitnou celozrnnou místo špaldové. Pak jsem k ní vyklepla celé vejce, místo žloutku a už se to vezlo. To je tak, když kolem vás lítá prcek a vy čtete recept na půl oka. Tak jsem si těsto na korpus upravila s myšlenkou, že krém už udělám přesně podle receptu. 
               Hledám vanilkový puding a zjišťuji, že jsem poslední spotřebovala do včerejšího piškotu. No co, je to jahodový koláč, tak dám ten jahodový puding. Přidejte citronovou šťávu. Prohrabu mísu s ovocem a nic. Mandarinka je taky citrus ne?… 
               Zkrátka a jednoduše, ve finále  jsem „zprznila“ (promiňte mi to slovo), co se dalo, a tajně doufám, že bude zítra koláč chutnat. 

8ks
50min

150g másla
150g špaldové mouky
150g celozrnné žitné mouky
1 vejce
80g kokosového cukru
špetka růžové soli
olej 

250g tvarohu
50g kokosového cukru
2 vejce
1 sáček jahodového pudingu
1 mandarinka 
cca 300g jahod


        Z mouky, vejce, špetky soli, cukru a změklého másla vypracujeme hladké těsto, které vtlačíme do olejem vymazané formy a dno propícháme vidličkou.
       Tvaroh vyšleháme se dvěma žloutky, cukrem, šťávou z mandarinky a pudingem. Do hmoty opatrně vmícháme pevný sníh z bílků. Krém navrstvíme na těsto a poklademe plátky jahod. 
       Pečeme při 170st 30min. Podáváme vychlazené.

* Originální recept zde: http://mamavkuchyni.blogspot.cz/2016/03/krehky-zitno-spaldovy-kolac-s-tvarohem.html