pátek 18. března 2016

Zapečená rýže s tvarohovým sýrem a malinami



                 V pátek se snažíme držet půst a nejíst maso. Ryba se dnes ale nekoná, jelikož byla včera. A protože jedeme o víkendu na oslavu, luštěniny by taky nebyly příliš vhodné. Napadlo mě, že jsme dlouho neměli rýži a když jsem v mrazáku narazila na zbytek malin, bylo rozhodnuto. A vůbec nevadí, že jsme měli sladký nákyp minulý týden. Chutná úplně jinak.

4 porce
90min


240g rýže
400ml mléka
200g sýra typu žervé, lučina, palouček
3 vejce
2 hrsti malin
3PL tekutého medu
1KL vanilkového extraktu
špetka růžové soli

        Rýži jsem uvařila v mléce se špetkou soli. Abych si usnadnila práci, použila jsem rýžovar. Pokud se rozhodnete "švindlovat" jako já, nechte mléko před vařením odstát na pokojovou teplotu. Jestliže zvolíte klasickou přípravu v hrnci, je třeba míchat, rýže se dost připaluje. Obojí trvá cca 30min, než je rýže měkká a mléko vsáklé/odpařené.
        Sýr jsem vyšlehala se žloutky, extraktem a medem a smíchala s vychladlou rýží. Do směsi jsem opatrně přidala tuhý sníh z bílků.
        Do vymazané a vysypané rozevírací formy o průměru 18cm jsem postupně vrstvila ochucenou rýži a maliny, poslední vrstvu tvoří rýže.
        Zapekla jsem při 200st asi 25-30min a před krájením nechala odpočinout.