čtvrtek 7. dubna 2016

Kuřecí stehno s citrónem a rozmarýnem,
pohanka s medvědím máslem


          Jaro je tu a s ním i naše každodenní návštěva zahrady. Jakmile táta zarachotí klíčem v zámku, popadneme děti a fičíme ven. Vracíme se se západem sluníčka. Bohužel kvůli tomu často nestíháme ostatní věci, jako třeba nakoupit. Takže dnes opět záchrana v podobě kuřecích stehen ukrytých v mrazáku a posledního citronu. Ještěže se aspoň těm bylinkám teď začne dařit.


2 porce
2 hodiny

2 kuřecí stehna
1 citron
3 snítky rozmarýnu
1PL oleje nebo másla
růžová sůl
1 šálek pohanky
2 šálky vody nebo vývaru
1 tenký plátek medvědího másla

         Kuřecí stehna jsem omyla, osušila, lehce osolila a pod kůži jsem každému nastrkala 3 měsíčky citronu a snítku rozmarýnu. Vložila jsem je do pekáčku, přidala lžíci oleje, zbylou snítku rozmarýnu a zbytek citronu a podlila trochou vody. Pekla jsem přikryté alobalem 1,5 hodiny, poté jsem odkryla a nechala zezlátnout. (Peču takto dlouho proto, že mám ráda, když se maso téměř rozpadá a jde samo od kosti.)
         Pohanku jsem řádně propláchla a v poměru 1:2 s vodou nechala hodinu namáčet. V téže vodě s troškou soli jsem ji během asi 5 minut uvařila a do hotové přidala medvědí máslo. 
         Celé jídlo jsem nakonec přelila výpekem, který dodá jídlu tu pomyslnou korunku.