středa 6. dubna 2016

Kváskové celožitné krekry s medvědím česnekem



                  Už nějaký ten pátek můj čerstvý dvouleťák "ujíždí" na slaných sušenkách typu telka. Jsou to takové ty malé čtverečky, trojúhelníky, srdíčka a podobné tvary sypané solí nebo mákem. Dostává je "potajnu" od babičky. O výživové hodnotě a zdraví prospěšnosti těchto pamlsků se bavit nemusíme. 
                  Tak jsem hledala domácí alternativu a na internetových stránkách nuselskakuchta.blogspot.cz jsem narazila na tento recept. A protože kvásek vlastním a stejně už potřeboval vyvenčit, zkusila jsem ho. A ano, opravdu jsou tak famózní, jak popisuje. Takže první plech snědla maminka, z druhého už prcek vyškemral dobrou polovinu. Určitě jsem je nepekla naposledy. 
                  Děkujeme génie ;). 
 
cca 80ks

2PL žitného kvásku z lednice
420g celozrnné žitné mouky
220ml vody
70g povoleného másla
1KL růžové soli
2KL sušeného medvědího česneku (nebo jiného koření, semínek, sýra apod)

             Z kvásku, 220g mouky a vody jsem si udělala rozkvas. Protože svítilo sluníčko, byl hotový za 5 hodin. K němu jsem přidala změklé máslo, sůl, medvědí česnek a postupně zapracovala zbytek mouky. Těsto jsem přikryla igelitem a nechala odpočívat v lednici do druhého dne. 
            Ráno jsem těsto vytáhla, aby před válením povolilo. Na lehce pomoučené silikonové podložce jsem vyválela tenký plát a nakrájela ho na čtverečky. 
            Krekry jsem vyskládala na plech s pečícím papírem, orosila vodou, zakryla igelitem a nechala hodinu odpočívat. Pekla jsem v troubě vyhřáté na 180 stupňů 15min. Po vytažení jsem je opět pokropila.