úterý 12. dubna 2016

Kváskový podmáslový chléb




                  O prospěšnosti kváskového chleba a pečiva se tu vypisovat nebudu. Kdo má zájem, vygooglí si. Nicméně i kdyby neměl všechna ta "plus", jeho chuť Vás dostane. Už nikdy nebudete chtít kupovaný. Je pravda, že moje první pekařské počiny nebyly nejslavnější a že s kváskem je to tak trochu jako s dalším dítětem, ale... 
                 Když jsem po dlouhé době dala rozkvasit, a modlila se, aby se aspoň z části chleba povedl, protože přijdou hosté, Ruda se pochlapil a já s radostí oznamuji: Mám první balón!
                 Recept z Pečempecen.  


2PL kvásku
160g celozrnné žitné mouky
160ml vlažné vody

           Smíchat, nechat přes noc přikryté igelitem na lince 12 hodin. Odebrat 2PL zpět do lednice!!!

600g pšeničné chlebové mouky
330ml podmáslí

           Přidat k rozkvasu, zamíchat, přikrýt a nechat 30min odpočívat.

3KL soli
1PL drceného kmínu

           Přisypat k těstu a v robotu hníst těsto 10min. Já robota nemám, těsto jsem zpracovala ručně na vále. 
           Opět přikrýt a 2 hodiny nechat kvasit, 2x přeložit, vždy po hodině. 
           Po uplynulých dvou hodinách vytvarovat bochník, dát do pomoučené ošatky, přikrýt a 2 hodiny "nerušit".
           Peče se ve vyhřáté troubě se zapařením na 250 stupňů 15 minut, poté se trouba odvětrá, teplota se stáhne na 190 stupňů a chléb se 35 minut dopéká.
           Já pekla v hrnci s poklicí: hrnec i s poklicí jsem v troubě pořádně nahřála a jakmile měla trouba správnou teplotu, chléb jsem do něj vyklopila, zavřela poklicí a pekla podle návodu. Po prvních 15 minutách jsem navíc sundala pokličku.
           Po upečení dejte chléb vychladnout na mřížku.

* originální recept zde:
file:///C:/Users/Uzivatel/Downloads/Chl%C3%A9b%20kv%C3%A1skov%C3%BD%20p%C5%A1eni%C4%8Dno%20%C5%BEitn%C3%BD,%20kter%C3%BD%20se%20povede%20%201.2kg%20testo%20(2).pdf