sobota 16. dubna 2016

Minipizzy z quinoi



                 Jsem tak trochu blázen. Od doby, co jsem se začala více zabývat zdravou výživou, bezmyšlenkovitě kupuji každou "superpotravinu" a teprve pak řeším, co s ní. Přiznám se, že když jsem koupila kilo quinoi za parádní cenu, měla jsem strašnou radost. Když jsem ji však poprvé uvařila jako přílohu, nebyli moji kluci jediní, kdo se v ní "porýpal". A tak jsem koumala a koumala, jak ji připravit, aby nebyl cítit její typický "ocas". Moje skóre bylo doteď 50/50, ale pak jsem objevila na internetu recept na pizzu a musím teda autorovi/autorce složit hold. Je to luxusní a nikdo nepoznal, z čeho jsem tuto dobrotu vykouzlila. Myslím, že quinou v tomto provedení rádi zařadíme do našeho jídelníčku pravidelně.


11 ks
30min bez namáčení

1 hrnek quinoi
1/2 hrnku vody
4PL oleje s medvědím česnekem
1KL soli
1KL prášku do pečiva

rajčatový protlak
oregano
na obložení např. - špenát+smetana+hermelín, šunka+chedar+kukuřice, mozzarella+olivy...

         Quinou zalijeme vodou v poměru 1:2 a máčíme přes noc. Poté ji slijeme a rozmixujeme s ostatními ingrediencemi dohladka. 
         Směs rozprostřeme na pečící papír potřený olejem do tvaru kolečka o průměru 10cm (vždy cca 2PL na 1 minipizzu). 
         Pečeme při 170 stupních 10min, poté otočíme a opět pečeme 10min. Každou pizzu potřeme lžičkou protlaku, posypme oreganem, poklademe tím, na co máme chuť, a zapečeme asi 5min.