pátek 22. dubna 2016

Rýžové placičky



                Opět jsem neodhadla množství rýže k obědu, a když jsem přemýšlela, co s ní, vzpomněla jsem si, že podobný problém měla nedávno na facebooku Lucka Kříbalová. Zkoukla jsem potřebné suroviny v jejím receptu a s malou obměnou jsem ukuchtila k večeři její placky. A musím říct, že Lucka to vyřešila velice chutně.


16ks
45min

300g uvařené rýže
100g šunky nejvyšší kvality
½ cibule
100g zakysané smetany
1 stroužek česneku
50g goudy
1 velká hrst sekané kudrnky
1PL lněného semínka
3PL vody
2PL oleje
špetka růžové soli


         Lněné semínko mixujeme s vodou do konzistence gelu. Trvá to asi 1-2 minuty. 
         Česnek prolisujeme, sýr nastrouháme. Na oleji orestujeme dozlatova nadrobno pokrájenou cibulku a šunku.            Vychladlou směs smícháme s ostatními ingrediencemi. Mokrýma rukama tvarujeme placičky, které pečeme na pečícím papíru (já ho ještě potřela trochou oleje) při 180 stupních dokřupava asi 30 minut.

* originální recept zde:
http://www.pazitka.cz/hlavni-chod/ryzove-placicky-s-krutim-masem-a-jogurtem/