středa 1. června 2016

Králík na hořčici s medem a meruňkovým džemem



            Celé dopoledne jsem strávila v kuchyni a připravovala něco na zub na odpolední "kinder party". Moji dva pomocníci samozřejmě nesměli chybět. 
            Po vytažení posledního plechu se sušenkami, přišel konečně na řadu králík, který byl v plánu k obědu.
            Králíka dělám už několik let stejně, na smetaně, podle receptu mojí tchýně. Dnes jsem se rozhodla zariskovat. Matěj byl stejně nacpaný, jak pořád ochutnával, jestli to maminka všechno dobře napekla, takže jsem ani nečekala, že bude obědvat.
            Jaké bylo moje překvapení, když místo typického rýpání vymetl talíř, a po jeho zvolání: ,, Maminko, prosím ještě těstovinky.", jsem si sedla na pozadí.
            Vzhledem k tomu, že normálně do něj v poslední době musím všechno cpát, aby mu nelezla žebra, a dnes snědl skoro dvě porce, věřím, že bude tato úprava králíka chutnat i u Vás doma.


4 porce
2,5 hodiny

1 naporcovaný králík
1 cibule
400ml vývaru
2PL másla
1PL oleje
3PL hrubozrnné hořčice
2PL domácí meruňkové zavařeniny
1PL medu
200ml smetany na šlehání
2 snítky čerstvého rozmarýnu
3 snítky čerstvého tymiánu
růžová sůl

           Porce králíka osolíme a v pekáčku či kastrolu, který je vhodný do trouby, opečeme na másle s olejem. 
           Maso vyjmeme a do výpeku nasypeme nadrobno pokrájenou cibuli. Zpěníme, přidáme hořčici a posekané bylinky, zalijeme vývarem, vložíme králíka, přikryjeme a pečeme v troubě při 180 stupních doměkka (asi 1-1,5 hodiny). 
           Po upečení odložíme maso bokem, do pekáče přilijeme smetanu, džem a vše rozmixujeme. 
           Podle konzistence zredukujeme na požadovanou hustotu (já omáčku vařila ještě asi 30 minut) a nakonec dochutíme medem.
            Jako přílohu jsem zvolila pohankové těstoviny.