úterý 6. září 2016

Mřížkový koláč s domácím povidlím



                Ve čtvrtek šel náš Maty poprvé do školky a protože jsem chtěla, aby mu den začal příjemně, nechala jsem ho vybrat si snídani. A po vzoru jeho oblíbené knížky ,,Jak krtek se sýkorkou vařily povidla", si naporučil povidlové koláče. Na zahrádce jsem ukořistila pár švestek, než skončily v bečce, upekla povidla a trochu ho ošidila a udělala jeden velký koláč. Měl velký úspěch a rozzářil nám celý den.


8 porcí
40 minut

300g špaldové mouky
80g kokosového cukru
80g změklého másla
3PL mléka
1 vejce
1/2 prášku do pečiva
povidla dle chuti

            Z mouky, cukru, másla, vejce, prášku do pečiva a mléka vypracujeme těsto, které necháme v lednici krátce odpočinout. 
            Z těsta oddělíme 1/3, ze které vytvoříme proužky. Zbytek rozválíme na pomoučeném vále do kruhu a vyložíme jím dno i boky koláčové formy, kterou jsme vymazali máslem.
            Naneseme povidla v silné vrstvě a z proužků vytvoříme mřížku.
            Koláč pečeme při 175 stupních 20 minut.

* Místo povidel použijte klidně oblíbenou marmeládu.
* Povidla jsem dělala podle tohoto receptu (vynechala jsem rum, místo hřebíčku dala špetku perníkového koření a použila třtinový cukr):
https://www.toprecepty.cz/recept/13602-pecena----nejen-svestkova-povidla/