sobota 3. prosince 2016

Bezlepkové vanilkové rohlíčky s lískovými oříšky



                       Pokud hledáte zdravější variantu pro klasické vanilkové rohlíčky, už nehledejte. Našla jsem ji a vyzkoušela za Vás. A musím autorce Jitce Matěchové vyseknout poklonu. Dokonalé! S těstem se pracovalo skvěle, po upečení a vychladnutí se rohlíčky nelámaly a ta chuť!!! Ale největším oceněním je fakt, že i můj muž, velký "odpůrce" pohanky, je z nich nadšen. Děkujeme.


cca 43ks
10 min+odležení+10 min pečení

125g pohankové mouky
90g másla
35g mletého kokosového cukru + 2PL na posyp
50g mletých lískových ořechů
½ vanilkového lusku (semínka z něj)
1PL kukuřičného škrobu
špetička soli

         Z uvedených ingrediencí vypracujeme těsto, které dáme do chladu odpočinout (já nechala asi 2 hodiny v lednici).
         Poté hmotu znovu propracujeme, aby máslo trochu povolilo a dobře se s těstem pracovalo, a tvarujeme rohlíčky (nemusíte se bát, nemám je sice nejtenčí-řekla bych normál, před upečením jsem zkontrolovala, zda mi těsto při tvarování nepopraskalo a povedly se všechny).
          Pečeme na pečícím papíru při 180 stupních 10 minut (hotovo je, jakmile konce rohlíčků zezlátnout). 
         Ještě horké přes sítko pocukrujeme kokosovým cukrem a z plechu sundáváme až po úplném vychladnutí.

* Originální recept zde:
http://navlnechuti.cz/pohankove-vanilkove-rohlicky-s-koko-ghi/