čtvrtek 26. ledna 2017

Bábovka se zakysanou smetanou a vanilkou



               Když už jsem minulý týden začala s těmi bábovkami, dali jsme si dnes pokračování, už i proto, že odpoledne přijde návštěva a zítra babička na dopolední hlídání, tak aby jí to rychleji uteklo.
               Receptík jsem vydyndala od kamarádky Janči Kadaňkové a bábovka je opravdu moc dobrá. 


16 porcí
90 minut

3 vejce
150g kokosového cukru
120g řepkového oleje
250g mléka
250g zakysané smetany
250g ovesné mouky
220g špaldové mouky
1KL kypřícího prášku
1 vanilkový lusk

             Vejce spolu s cukrem jsem vyšlehala do husté pěna a poté už jen na pomalé otáčky zapracovala postupně olej, zakysanou smetanu, mléko, semínka z vanilkového lusku a obě mouky prosáté s kypřícím práškem (ovesnou mouku jsem získala rozmixováním ovesných vloček na prach).

             Těsto jsem nalila do vymazané a vysypané bábovkové formy a pekla při 180 stupních cca 40 minut. Po 20 minutách jsem formu přikryla alobalem.

             Nebojte se experimentovat a přidat do těsta, co máte rádi. Ať už kokos, oříšky, rozinky či trošku kakaa. Fantazii se meze nekladou.

             * V původním receptu je 250g klasického cukru, já používám kokosový a ubrala jsem i na množství, ale záleží jen na Vás, jak moc sladké preferujete. Mouku jsem také zvolila podle vlastní chuti.