sobota 14. ledna 2017

Citrusová bábovka



                    Moje kamarádka Janča se mi před časem svěřila, že je u nich doma hodně oblíbená citrónová bábovka, ale že není úplně nejzdravější. A tak jsem si řekla, že se na to mrknu a zkusím ji "ozdravit". Ale jak to tak bývá, nejdřív není čas a pak na to zapomenete. Naštěstí včera Barča (máma v kuchyni) sdílela na stránkách pro děti svůj recept na pomerančovou bábovku a to mě nakoplo. Oba recepty jsem spojila a teď jen doufám, že bude jejím dětem chutnat (u nás doma nestačila vychladnout).


16ks
60 minut

4 vejce
100g kokosového cukru (nebo dle chuti)
100ml oleje
50ml citrónové šťávy
50ml pomerančové šťávy
280g hladké špaldové mouky
1/2 prášku do pečiva
špetka růžové soli

             Žloutky vyšlehejte spolu s cukrem, olejem a oběma šťávami dohladka. 
             Přidejte prosátou mouku s práškem do pečiva a nakonec do hustšího těsta opatrně zapracujte tuhý sníh, který vyšleháte z bílků a špetky soli.
             Těsto rovnoměrně nalijte do vymazané a vysypané bábovkové formy (já používám silikonovou, takže jen vystříkám olejem ve spreji) a pečte při 170 stupních 25-30 minut. Propečení ověřte špejlí.

* Inspirace zde:
http://mamavkuchyni.cz/pomerancova-spaldova-babovka-od-1-roku/
http://www.recepty.cz/recept/citronova-babovka-ii-64096