sobota 14. ledna 2017

Hovězí na perlivém červeném víně



                  Tento recept není žádná vysoká gastronomie a vznikl vlastně náhodou. 
                  S manželem pijeme převážně bílá vína, ale dostali jsme dobře vypadající láhev červeného sektu a rozhodli se, že ho vyzkoušíme. Bohužel nám nezachutnalo. 
                  Možná mě teď gurmáni a profi kuchaři odsoudí, protože se všude píše, že se má vařit z vína, která nám chutná, ale já neměla to srdce celou láhev vylít do záchodu a použila ho v kombinaci s hovězím zadním. 
                  A než jsem se stačila pustit do svojí porce, už volal můj starší syn, že chce přidat. Že na mě nezbylo nevadí, vždyť tohle je největší odměna. :)


4 porce
3 hodiny

4 porce hovězího zadního na plátky
2 velké cibule
250ml červeného sektu
cca 500ml vody nebo vývaru
řepkový olej dle potřeby
růžová himalájská sůl
mletý černý pepř

            Plátky masa zlehka naklepeme a z obou stran osolíme a opepříme. 
            Na oleji je necháme zatáhnout a odložíme stranou. 
            Do výpeku vhodíme posekanou cibuli a restujeme dohněda. 
            Přilijeme víno a krátce povaříme, stačí pár minut. 
            Vrátíme maso a dolijeme vodou nebo vývarem, aby bylo všechno ponořené. 
            Přiklopíme poklicí a na mírném plameni dusíme 2,5-3 hodiny. Během této doby maso dostatečně změkne a cibule spolu s tekutinou se zredukuje na šťávu, kterou můžete ještě nakonec promixovat dohladka. 
            Jako přílohu jsem zvolila rýži.

* Použité víno: Lambrusco Di Sorbara Secco Doc Ca De Medici